Allegro z przychodami wyższymi o 18,4 proc. Biznes w Polsce nadal się kręci

Allegro z przychodami wyższymi o 18,4 proc. Biznes w Polsce nadal się kręci

Sprzedaż brutto (GMV) w Polsce zanotowała wzrost o 11,3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, osiągając 13,48 mld zł w drugim kwartale, co przekroczyło tempo wzrostu sprzedaży detalicznej. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy GMV wzrosła o 12,6 proc.

Skonsolidowana wartość GMV, uwzględniająca działalność międzynarodową grupy, wzrosła o 10,3 proc. w drugim kwartale i o 15,4 proc. w pierwszym półroczu.

Przychody całej grupy odnotowały wzrost o 8,5 proc. w drugim kwartale i o 31 proc. w pierwszym półroczu.

Skonsolidowany, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 19,9 proc. w drugim kwartale i o 17,3 proc. w pierwszym półroczu.

Rynek czeski w planach rozwoju

Nowa platforma Allegro.cz zaczęła działać 31 lipca, oferując czeskim konsumentom bardzo duży wybór na rynku, z ponad 150 milionami ofert pochodzącymi od ponad 20 tys. sklepów. To kluczowy krok w międzynarodowej ekspansji grupy.

Allegro.cz już zyskało prawie 600 tys. aktywnych kupujących, a liczba użytkowników programu Smart! przekroczyła 200 tys. Połączenie z biznesami przejętymi od Allegro Grupy MALL sprawia, że liczba użytkowników programu Smart! w Czechach wynosi teraz łącznie 650 tys.

Segment MALL, obejmujący biznesy przejęte w poprzednim roku, ograniczył straty skorygowanego wskaźnika EBITDA do 66,2 mln zł w drugim kwartale, koncentrując się na efektywności i przekształceniu marek Grupy MALL w nowych sprzedawców na platformie Allegro.cz.

Allegro prognozuje wzrosty w trzecim kwartale 2023 r. Planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 10-11 proc. rok do roku, przy wzroście przychodów o 19-21 proc. i przyspieszeniu tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA do 30-32 proc. rok do roku.

Prognozowana wartość GMV z działalności międzynarodowej spadnie o 10-12 proc. rok do roku, przychody będą niższe o 32-34 proc. rok do roku, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 100-110 mln zł. Przewiduje się wydatki inwestycyjne na poziomie 85-95 mln zł w Polsce i 20-25 mln zł za granicą.

Allegro szacuje wzrost GMV na poziomie 8-9 proc. rok do roku na poziomie skonsolidowanym, a przychody na +3-5 proc. rok do roku. Skorygowany zysk EBITDA grupy powinien być o 23-25 proc. wyższy rok do roku, a skonsolidowany CAPEX na trzeci kwartał spodziewany jest na poziomie 105-120 mln zł.

Warto podkreślić, że Allegro używa alternatywnych mierników wyników, które nie są zdefiniowane w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej.

Źródło https://businessinsider.com.pl/biznes/allegro-zwieksza-monetyzacje-i-przychody-z-reklam-wzrost-o-184-proc/8hkv3l1

Popularny