Atak hakerski na Netię. Klienci bez internetu, firma przeprasza

Atak hakerski na Netię. Klienci bez internetu, firma przeprasza

Użytkownicy, którzy korzystają z usług Netii, mają bardzo poważny problem z dostępem do internetu. Firma stała się celem ataku hakerskiego i od kilku dni stara się uporać z problemami.

W komunikacie opublikowanym w mediach społecznościowych firma napisała, że „infrastruktura sieciowa Grupy Netia jest celem wyjątkowo silnego, długotrwałego i złożonego ataku typu DDoS, który powoduje okresowe zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu usług dostępowych u części Naszych Klientów”.

Równocześnie Netia przekazała, że „o sytuacji zostały poinformowane właściwe służby i instytucje„. Mimo wyjaśnień, które pojawiły się w związku z informacjami publikowanymi w internecie przez klientów firmy, część użytkowników nie przyjmuje do wiadomości argumentacji.

Zobacz także: Rosyjscy hakerzy twierdzą, że uderzyli w szereg celów w Polsce

Pod postem, który został opublikowany w mediach społecznościowych, niektórzy klienci wyrażają swoją złość na zaistniałą sytuację. Wśród komentarzy pod postem można przeczytać agresywne uwagi sugerujące nieudolność działań firmy oraz straty, jakie z tego powodu notują klienci.

Ludzie pracują zdalnie… proszę o wystawienie oficjalnego komunikatu do mojego pracodawcy, że z powodu Państwa niedopatrzeń nie jestem w stanie wykonywać obowiązków zawodowych! ” — napisała jedna z internautek.

Zobacz także: Uważaj. Hakerzy znaleźli nowy sposób, byś zainstalował złośliwe oprogramowanie

Niektórzy klienci podnoszą także kwestię braku informacji na infolinii o ataku oraz występujących problemach z dostarczaniem internetu. Część osób publicznie domaga się jakiejś formy rekompensaty za zaistniałą i niekomfortową sytuację. „Obniżenie wysokości faktury za brak wywiązania się z umowy, to powinno być po stronie firmy, a nie jeszcze klienci muszą pisać wiadomości w tej sprawie” — napisał jeden z klientów.

Wspomniany w komunikacie Netii atak hakerski DDoS (ang.: denial of service) polega na wysyłaniu tysięcy jednoczesnych zapytań, czyli prób załadowania strony, co doprowadza do przeciążenia serwerów i skutkuje najczęściej zablokowaniem witryny dla innych użytkowników.

Źródło https://businessinsider.com.pl/technologie/atak-hakerski-na-netie-klienci-bez-internetu-firma-przeprasza/yvvmry8

Popularny