W swoim cyklu Biel pokazywał wiele marek w sposób prześmiewczy i ironiczny. „Ofiarami” internauty padły m.in. Żabka, Plus, Polsat, Gilette, Tauron czy Biedronka.
Reklamy stworzone w ramach pierwszej edycji cyklu „Szczere marki” można zobaczyć w zamieszczonym poniżej wpisie na platformie X.
Wiele z tych marek do sprawy podeszło z uśmiechem, ale Biedronka, która znalazła się w drugiej odsłonie cyklu Biela, wezwała twórcę do usunięcia grafik z sieci. Poszło o grafikę widoczną w poniższym wpisie.
Biel w piątek poinformował w materiale wideo na YouTube, że otrzymał wezwanie od właściciela sieci Biedronka do usunięcia grafik z sieci. I rzeczywiście, jeden z wpisów zniknął z konta blogera na platformie X.
Na Biedronkę wylała się fala krytyki za brak dystansu, a do jednej ze swoich reklam Biela zaangażował Lidl, który w ostatnich tygodniach bardzo ostro konkuruje z portugalską siecią.
Jak tłumaczy się Biedronka? – Nasza reakcja dotyczy jedynie kwestii wykorzystania logo, a nie samej uwagi do funkcjonowania sklepów – mówi serwisowi Wirtualne Media Konrad Nafalski z Biedronki.
„Mamy świadomość, biorąc pod uwagę skalę naszej działalności i dynamikę funkcjonowania, że palety mogą być widoczne w alejkach sklepowych, ale robimy wszystko, aby zapewniać zatowarowanie sklepów w sposób jak najbardziej dogodny dla klientów” – czytamy w stanowisku sieci, publikowanym przez Wirtualne Media.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-obrazila-sie-na-parodie-swojej-reklamy-w-sieci-wrze