Szukaj
Close this search box.

Instagram testuje nową formę reklamy. Nie da się jej wyłączyć

Instagram testuje nową formę reklamy. Nie da się jej wyłączyć

Platforma mediów społecznościowych obecnie pozwala użytkownikom przesuwać lub przewijać reklamy, które pojawiają się w głównym kanale zdjęć i filmów, a także w kanałach Stories i Reels. Teraz jednak testuje funkcję o nazwie „przerwa reklamowa”, której użytkownicy twierdzą, że nie mogą przesuwać obok jak zwykle.

Zobacz także: Pracownicy Google’a przeglądają prywatne filmy użytkowników i wykorzystują niepubliczne informacje dla własnych korzyści

Użytkownicy Instagrama mogą wkrótce być świadkami znaczących zmian w aplikacji. Meta, czyli firma macierzysta Instagrama, testuje funkcję „Ad break”, która zmusza użytkowników do zatrzymania się i spojrzenia na reklamę przez chwilę, zanim będą mogli kontynuować przewijanie.

Instagram testuje nową formę reklamy. Nie da się jej wyłączyć

Internauci doskonale znają ten mechanizm z platformy Youtube, gdzie — jeśli nie posiada się płatnej wersji — użytkownik musi obejrzeć reklamy na początku filmu, ale także wielokrotnie w czasie jego trwania (jeśli wideo jest odpowiednio długie). Podobny mechanizm ma zostać wdrożony właśnie na Instagramie, co mają potwierdzać doniesienia o testach, o których informuje serwis The Verge.

Co ważne, nowy sposób prezentowania reklam może zniechęcić wielu użytkowników, jako że podczas przewijania historii i postów — jak donosi The Verge— nie można przejść dalej, dopóki nie spojrzy się na reklamę. „Gdy użytkownik dotknął ikony, aby uzyskać więcej informacji o funkcji, Instagram wyświetlił komunikat: »Przerwy reklamowe to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasami może być konieczne obejrzenie reklamy przed kontynuowaniem przeglądania«” — informował jeden z użytkowników The Verge.

Zobacz także: Oburzenie po słowach milionera. Zwolnił ludzi i zaoszczędził dzięki AI

Instagram już obecnie wyświetla sponsorowane posty i reklamy między przewijanymi treściami, niezależnie od tego, czy jest to kanał główny, czy rolki. Ale umieszczanie treści, których nie można pominąć między postami, przenosi to nowość, która może bardzo skutecznie zniechęcić użytkowników do korzystania z aplikacji. „Zawsze testujemy formaty, które mogą stanowić wartość dla reklamodawców” — stwierdził Matthew Tye, rzecznik Instagrama, którego słowa przytacza The Verge.

Źródło https://businessinsider.com.pl/technologie/instagram-testuje-nowa-forme-reklamy-nie-da-sie-jej-wylaczyc/jhn1pm7

Popularny