#KompletNaŚląsk podczas meczu Śląska z Legią. Sukces na wielu płaszczyznach

#KompletNaŚląsk podczas meczu Śląska z Legią. Sukces na wielu płaszczyznach

39 583 – tylu kibiców zjawiło się w sobotę na Tarczyński Arena Wrocław. Komplet biletów został sprzedany już na tydzień przed rozpoczęciem meczu. Wyjątkową oprawę hitu kolejki stworzyło ponad 36 tysięcy fanów Śląska oraz ponad 3 tysiące sympatyków Legii. Spotkanie lidera z wicemistrzem Polski przy pełnych trybunach największego stadionu w lidze śmiało można nazwać meczem rundy w PKO BP Ekstraklasie.

4:0 z Legią, trzech piłkarzy Śląska w jedenastce kolejki

Z wielkim wyzwaniem wzorowo poradzili zawodnicy WKS-u. Trójkolorowi po wspaniałej drugiej połowie rozbił rywali aż 4:0. Bramki zdobywali Schwarz, Samiec-Talar oraz Exposito (dwie). Cała trójka znalazła się w „11” kolejki, a Piotr Samiec-Talar – wychowanek Śląska, który do bramki dołożył dwie asysty – został wybrany najlepszym piłkarzem tej rundy gier.

– To jest dla kibiców Śląska chyba najwspanialszy wieczór, jeśli chodzi o występy drużyny na tym stadionie. Dziękuję wszystkim sympatykom WKS-u za znakomity doping. Stworzyli niesamowitą atmosferę i zostało to docenione również przez piłkarzy, którzy odwdzięczyli się takimi golami i świetnymi akcjami – mówił po spotkaniu trener Jacek Magiera.

Zobacz również

Kibice i klub nie na czwórkę a na szóstkę

Duże wyzwanie tego dnia czekało jednak nie tylko na drużynę, ale również na kibiców i sam klub. Fani, o czym wspominał trener oraz wszyscy piłkarze, stworzyli wspaniałą atmosferę. Nie tylko głośno wspierali Śląsk, ale i w myśl akcji #WszyscyNaZielono większość z nich pojawiła się na w zielonych barwach, zaprezentowana została efektowna oprawa „Wielki Śląsk”, a do tego – co bardzo ważne – kibice stawili się na stadionie znacznie przed pierwszym gwizdkiem. To niezwykle pomogło w organizacji meczu oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu uczestnikom wydarzenia.

Organizacja eventu, którego uczestnikami jest w sumie (licząc obsługę i stewardów) ponad 40 tysięcy ludzi, wymaga ogromu pracy setek osób. A nie mówimy tu o wydarzeniu przygotowywanym przez firmę przez miesiące jak np. koncert, a spotkaniu organizowanym „z marszu”, dwa tygodnie po 20-tysięcznym meczu z Górnikiem i w trakcie normalnej, codziennej działalności klubu.
Jędrzej Rybak, rzecznik prasowy Śląska Wrocław

– Zadbać należy o bezpieczeństwo i wygodę uczestników, transmisję telewizyjną, warunki do gry i dopingu, zabezpieczenie kibiców gości, możliwość pracy mediów, punkty cateringowe, parkingi, punkty sprzedażowe, sprawny dojazd i odjazd samochodów, zapewnić dodatkową komunikację miejską… We współpracy z partnerami – Wydziałem Transportu Urzędu Miasta, MPK Wrocław, służbami, stadionem Tarczyński Arena, ochroną oraz sponsorami we Wrocławiu wszystko udało się na wysokim poziomie – dodaje Rybak.

Galeria zdjęć

„Wszystko było pięknie! Super organizacja zwłaszcza po meczu”, „Generalnie było widać, że wszyscy zdali egzamin z przygotowania się do meczu, także za to wielki plus dla klubu”, „Wszystko na wysokim poziomie” – to kilka komentarzy zostawionych przez kibiców pod facebookowym postem klubu, w którym fani mieli okazję wyrazić swoją opinię i uwagi dot. organizacji spotkania. ]

– Za wszystkie dziękujemy i będziemy pracować dalej, by kibice czuli się na meczach jeszcze lepiej – podkreśla rzecznik Śląska.

Śląsk Wrocław z drugą frekwencją w lidze

Co cieszy, aż 82% biletów na mecz zostało kupionych on-line przez stronę bilety.slaskwroclaw.pl, a na spotkaniu pojawiło się aż 9,5 tysiąca kibiców, których nie było na meczu od przynajmniej trzech lat! Warto również podkreślić, że mecze WKS-u są dla wszystkich – tego dnia na Tarczyński Arena pojawiło się 9 tysięcy kobiet, ponad 1200 seniorów i 9 tysięcy osób poniżej 18. roku życia. W tej chwili średnia frekwencja na meczach Śląska w sezonie 2023/24 wynosi 22 418 i jest drugą najwyższą w Polsce.

Galeria zdjęć

Klub już wiele dni przed meczem informował fanów o tym, by pojawili się na stadionie możliwie najwcześniej, udostępnił również „Niezbędnik kibica” z wszystkimi potrzebnymi wiadomościami oraz przeprowadził kampanię informacyjną z newsami dot. meczu. Dodatkowo, pół godziny wcześniej niż zwykle otwarte zostały bramy stadionu, ruchem wokół obiektu kierowała policja, a na samym obiekcie pracowało kilkuset stewardów.

Wspieraj Śląsk także podczas kolejnych meczów

Fani, którzy przybyli na stadion już 2 godziny przed rozpoczęciem meczu, jeszcze przed pierwszym gwizdkiem mieli okazję skorzystać z okołomeczowych atrakcji, cateringu, odwiedzić muzeum Śląska lub SportsBar oraz posłuchać przedmeczowych rozmów na stadionowym telebimie.

– Dziękujemy kibicom, pracownikom klubu, służbom, partnerom, sponsorom, mediom oraz przedstawicielom klubu gości, bo tylko współpraca na wszystkich poziomach mogła umożliwić dobrą organizację meczu. Rzecz jasna magiczne wspomnienia zapewnili piłkarze i ich doskonała postawa – wyjaśnia Jędrzej Rybak.

Już teraz przedstawiciele Śląska zapraszają na kolejne spotkania Trójkolorowych na Tarczyński Arena Wrocław. W niedzielę, 5 listopada, o godz. 12:30 Śląsk podejmie ŁKS. Klub rozpoczął również sprzedaż pakietów na trzy ostatnie mecze w tym roku – z ŁKS-em, Rakowem i Koroną. Bilety dostępne w sprzedaży.


Źródło: materiały prasowe

Popularny