Koncept „brzydkiego sklepu” wygrywa z Lidlem. Ta sieć jest też w Polsce

Koncept "brzydkiego sklepu" wygrywa z Lidlem. Ta sieć jest też w Polsce

„Kto powiedział, że sklep musi być piękny, aby odnieść sukces? Oddział Action, który właśnie został otwarty w Düsseldorfie w Niemczech, wygląda jak magazyn. Klienci przepychają się wąskimi alejkami pomiędzy długimi półkami, a ich wózki na zakupy są pełne środków czystości, artykułów dekoracyjnych, biurowych, zabawek” – tak wystrój sklepów sieci Action ocenia handelsblatt.com, cytowany przez polski serwis dlahandlu.pl.

Dane pokazują, że w pierwszym półroczu 2023 r. sieć zwiększyła sprzedaż o 39 proc. co w przypadku dyskontów niespożywczych jest świetnym wynikiem, a bije też na głowę gigantów spożywczych, takich jak Lidl czy Aldi. To dane z Niemiec. Te z Polski nie są jeszcze dostępne.

Zobacz także: Holenderska sieć dyskontów podbija polski rynek. „Uważamy koncept Action za unikatowy”

Ale również nad Wisłą rozwój sieci Action jest zauważalny. Ubiegły rok holenderska sieć zamknęła 30-proc. wzrostem sprzedaży, a tylko w ciągu niespełna roku zdołała otworzyć prawie 100 nowych placówek. Dziś w całym kraj jest ich już nawet ok. 300 (na koniec 2022 r. było ich 256).

– Myślę, że cały czas jest spory potencjał, patrząc na to, jak rozwijają się parki handlowe, których przez najbliższe dwa-trzy lata będzie przybywać, szczególnie w średniej wielkości miastach. Tam mogą powstawać nasze sklepy. Koncept Action jest stosunkowo nowy na rynku i dobrze przyjmowany przez klientów. Na pewno jest wiele miejsca na takie sklepy Polsce – mówił nam w ubiegłym roku dyrektor generalny Action Polska Sławomir Nitek.

Jak dodawał, „uważa koncept Action za unikatowy, jedyny w swoim rodzaju”. – Podobnego na polskim rynku nie ma. Nasz koncept opiera się na oferowaniu najniższych cen za produkty dobrej jakości – zachwalał Nitek.

„W Polsce Action działa już we wszystkich województwach. Dysponuje też trzema centrami dystrybucyjnymi” – pisze serwis dlahandlu.pl.

Źródło https://businessinsider.com.pl/biznes/koncept-brzydkiego-sklepu-wygrywa-z-lidlem-ta-siec-jest-tez-w-polsce/96s94dm

Popularny