Zgłoszony do Japońskiego Urzędu Patentowego „nowy” projekt jest bardziej uproszczoną wersją plakietki, która jest obecna na pojazdach Mazdy (z kilkoma zmianami) od 1997 r. Charakterystyczny znaczek zawiera parę skrzydeł wewnątrz owalu, natomiast nowa wersja jest znacznie bardziej płaski.
Zobacz także: Chińczycy wprowadzają „cudowną baterię” do aut elektrycznych
Media branżowe zwracają uwagę, że zmiana, na którą miała zdecydować się Mazda, nie będzie ewenementem. Takie marki jak BMW, Citroen czy Skoda zdecydowały się porzucić trójwymiarowy wygląd na rzecz płaskiego projektu. Minimalistyczne logo są na porządku dziennym, częściowo ze względu na modę, ale głównie ze względu na platformy cyfrowe i potrzebę łatwej reprodukcji logo w małych rozmiarach.
Z tego właśnie względu nowe logo Mazdy — jak wyjaśnia serwis Car Expert — nie ma efektu 3D i srebra obecnego projektu. Zamiast tego jest ono znacznie prostsze, utrzymane w zwykłej czerni, skrzydła są pozbawione zaokrąglonych krzywizn. Marka opatrzyła również znakiem towarowym nowe logo literowe: z dużymi literami, a nie małymi, które było używane przez prawie pół wieku.
Table of Contents
ToggleCzytaj także w BUSINESS INSIDER
Mazda zmienia swoje logo. Różnica jest subtelna
Zgłoszenie do japońskiego urzędu byłoby potwierdzeniem doniesień z kwietnia 2024 r., kiedy to — jak przypomina serwis Car Expert — nowa wersja logotypu była widziana na koncepcjach pojazdów Mazda Arata i EZ-6. Wówczas tłumaczono, że to zapowiedź dwóch modeli elektrycznych, które zostaną zbudowane w Chinach przez lokalną spółkę joint venture marki Changan Mazda.
Zobacz także: Pierwszy egzemplarz Tesla Cybertruck zarejestrowany w Polsce. „Ślicznie się prezentuje”
Choć media branżowe ustaliły wiele szczegółów zmian logotypu Mazdy, to nie ma pewności, że nowe logo będzie używane jako emblemat na pojazdach. Niewykluczone, że zostanie one zarezerwowane wyłącznie dla celów korporacyjnych. Doniesienia mediów branżowych nie zostały na razie skomentowane przez japońskiego producenta samochodów.