Debiut w Europie to największa ekspansja rynkowa Threads od premiery w lipcu, kiedy aplikacja trafiła do USA. Sygnalizuje zaangażowanie spółki mediów społecznościowych w usługę mikroblogowania, która konkuruję z platformą Elona Muska.
Threads była dostępna na większości rynków na całym świecie, ale Meta wstrzymała uruchomienie w Unii Europejskiej ze względu na regulacje dotyczące usług internetowych, które są jednymi z najbardziej rygorystycznych.
Table of Contents
ToggleThreads w Europie z ograniczeniami
Aby dostosować się do tych regulacji, Meta da użytkownikom z UE możliwość korzystania z Threads wyłącznie do konsumpcji, bez profilu umożliwiającego tworzenie własnych postów – podaje Wall Street Journal.
Adam Mosseri, szef Instagrama, niedawno powiedział również, że wszyscy użytkownicy Threads będą teraz mogli usunąć swoje konta w usłudze, nie musząc jednocześnie usuwać powiązanych z nimi kont na Instagramie. Wcześniej aplikacja miała tego rodzaju „powiązanie”, co mogło sprawić, że część użytkowników pozostała na Threads tylko dlatego, aby nie stracić swojego Instagrama.
Czytaj także w BUSINESS INSIDER
Usługi mediów społecznościowych są obecnie pod dużo większym nadzorem niż w innych częściach świata, więc wejście na ten rynek UE pokazuje, że firma jest zaangażowana w rozwój Threads.
Ekspansja rynkowa Threads następuje po tym, jak liczni reklamodawcy, w tym Apple, Disney i IBM, wstrzymali swoje wydatki reklamowe na X po kontrowersyjnych komentarzach Muska na jego koncie, w tym jednym, w którym stwierdził, że antysemicki post to „faktyczna prawda”. Musk w środę powiedział, że każdy, kto próbuje go „szantażować” go pieniędzmi z reklam, może „pójść się pie***”.
Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta, w październiku powiedział, że Threads ma nieco poniżej 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, dodając, że jego zdaniem usługa może osiągnąć nawet miliard użytkowników w ciągu kilku lat.