Sprzedaż w Meta wzrosła do 34,1 miliarda dolarów, czyli o ponad 23 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. To również trzeci kwartał z rzędu, kiedy Meta notuje wzrost przychodów.
Losy firmy zaczęły się odmieniać od momentu, gdy dyrektor generalny Mark Zuckerberg nazwał 2023 r. „rokiem efektywności”. Firma zwolniła tysiące osób, a także postawiła na liczne usprawnienia w kontekście zdolności do kierowania reklam do odpowiednich odbiorców.
W najbliższej przyszłości to AI będzie największym obszarem inwestycji Meta. Zarówno pod względem inżynierii (specjaliści), jak i zasobów komputerowych (serwery i ich wykorzystanie). Aby uniknąć jednak zatrudnienia zbyt wielu nowych pracowników, firma będzie pomijała wiele projektów niezwiązanych z AI i przekierowywała ludzi do pracy nad projektami związanymi z AI — tłumaczył Mark Zuckerberg na ostatnim spotkaniu z inwestorami.
Meta jest trzecią dużą amerykańską firmą technologiczną, która zgłosiła zyski w tym tygodniu. Microsoft i Alphabet, firma-matka Google, także zgłosiły wzrost przychodów, przy czym Google zauważyło przyspieszenie wzrostu w reklamie, chociaż był obciążony niższym niż oczekiwano wzrostem w swojej jednostce cloud computing (chmura).
Table of Contents
ToggleCzytaj także w BUSINESS INSIDER
Akcje Meta w dobrej kondycji
Od początku roku akcje Meta wypracowały zysk na poziomie 140 proc. To stawia spółkę na dobrej drodze do zanotowania najlepszego roku w historii, ponieważ Zuckerberg skupił się na cięciu kosztów, rozwijaniu nowych technologii generatywnej AI i wprowadzeniu Threads, aplikacji mikroblogowej, którą firma wprowadziła, aby konkurować z firmą wcześniej znaną jako Twitter (obecnie to X).
Threads obecnie deklaruje ok. 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Jest to pierwsza aktualizacja Meta na temat stanu Threads od momentu, gdy Zuckerberg ogłosił, że usługa osiągnęła 100 milionów rejestracji w pierwszym tygodniu.
Zuckerberg powiedział, że celem firmy jest, aby Threads stało się serwisem z miliardem użytkowników. „Jeśli będziemy kontynuować to przez kilka kolejnych lat, to myślę, że mamy dobre szanse na realizację naszej wizji” — powiedział.
Meta zgłosiła zysk netto na poziomie 11,6 miliarda dolarów za trzeci kwartał — to ponad dwa razy więcej niż zysk netto z roku wcześniejszego, i wzrost z 7,8 miliarda dolarów w kwartale od kwietnia do czerwca br. Reklama stanowiła 98,5 proc. przychodów Meta w ostatnim kwartale.