Narzekanie na swojego szefa nic nie zmieni. Oto lepsza metoda

Narzekanie na swojego szefa nic nie zmieni. Oto lepsza metoda

Bezpośrednie skargi zazwyczaj obwiniają osobę lub sytuację, bez myślenia o konstruktywnych sposobach, jak można posunąć się naprzód. Rozpoczynanie od problemów bez proponowania rozwiązań może sprawiać wrażenie, że jesteś niezadowolonym, nieproaktywnym pracownikiem. Może to również sprawiać wrażenie, że jesteś krótkowzroczny i brakuje ci umiejętności zaangażowania w długoterminowe, strategiczne myślenie.

Jednocześnie częste przekazywanie uwag menedżerowi może skutkować zmniejszeniem wsparcia ze strony współpracowników. Dopóki nie wygrasz, jesteś na pozycji przegranej.

Przyjmowanie podejścia zorientowanego na rozwiązania

Użyj proaktywnej, zorientowanej na rozwiązania strategii podczas przekazywania uwaga swojemu menedżerowi. Może to znacznie poprawić twój profesjonalny wizerunek. Ramy takie jak sytuacja-zachowanie-wpływ, a następnie sugerowanie rozwiązań problemu, mogą zrobić ogromną różnicę. Oto sprawdzona metoda;

Sytuacja: szczegółowo opisz sytuację swojemu menedżerowi, używając jasnego, zwięzłego i obiektywnego języka. Staraj się trzymać faktów.

Zachowanie: starając się być jak neutralnym, opisz problematyczne zachowanie, okoliczności lub system, który jest przeszkodą.

Wpływ: teraz szczegółowo opisz wpływ sytuacji i zachowania.

Sugestie: teraz nadchodzi kluczowy krok. Najpierw powiedz menedżerowi, że masz kilka konstruktywnych sugestii. Zapytaj, czy jest otwarty, aby ich wysłuchać. Zatrzymaj się. Jeśli dostaniesz zielone światło, aby kontynuować, przedstaw swoje sugestie. Możesz powiedzieć: „Myślę, że problem polega na tym, że X nie rozumie odpowiedzialności swojego zespołu w tym obszarze. Mogłoby pomóc, jeśli X i nasze starsze kierownictwo omówią w rozmowie, czego się od wszystkich oczekuje”.

Zamiast narzekać, spróbuj zaangażować się w konstruktywne rozwiązywanie problemów. To potwierdzi twoje zaangażowanie i wartość dla organizacji.

Kiedy czujemy się upoważnieni do rozwiązywania problemów w pracy, doświadczamy większej dumy z tego, co robimy, wyższego poziomu satysfakcji z pracy, a często także lepszej wydajności.

Kultywowanie pozytywnego wizerunku zawodowego

Osoby rozwiązujące problemy są postrzegane jako nieocenione. Narzekający są postrzegani jako zbędni.

Kiedy zobowiązujesz się do bycia częścią rozwiązania, wzmacniasz swój wizerunek zawodowy. Spróbuj skupić się na rozwiązaniach, gdy następnym razem zidentyfikujesz problem w pracy, używając powyższych ram. Przekonasz się, że zmienia się wtedy odbiór menedżerów i zespołu.

Źródło https://businessinsider.com.pl/biznes/rozwoj-osobisty/jak-skutecznie-komunikowac-sie-z-szefem-praktyczne-wskazowki/c687xjp

Popularny