Szukaj
Close this search box.

Nielimitowany kawior i wybrane roczniki sampana. Tak linie lotnicze walczą o klientów

Nielimitowany kawior i wybrane roczniki sampana. Tak linie lotnicze walczą o klientów

Linie Qatar Airways rozpoczęły na niektórych trasach oferowanie w ramach dodatku do posiłków kawioru, który zazwyczaj jest zarezerwowany dla osób płacących za najdroższe bilety w pierwszej klasie, klientom w klasie biznes. W przyszłym tygodniu na pokładach samolotów tego przewoźnika uruchomione zostanie szybkie połączenie WiFi oparte na technologii Starlink Elona Muska. Z kolei tajwańskie linie China Airlines nawiązały w tym roku współpracę z trzygwiazdkową restauracją Michelin, aby zaoferować menu degustacyjne podczas lotu.

Jak pisze brytyjski dziennik, innym przykładem tego trendu są linie Emirates, które na przestrzeni ostatnich 16 lat wydały ponad 1 mld dol. na wina i szampany. W tym roku reklamowały się zawarciem na wyłączność umów na dostęp do konkretnych roczników szampana Moët & Chandon, Veuve Clicquot i Dom Pérignon.

Zobacz także: Chiny wchodzą do gry o latanie. Nowy rywal Boeinga i Airbusa

Eksperci branżowi stwierdzili, że nowe korzyści zaczynają się od sztuczek po ulepszenia, które rzeczywiście poprawiły jakość obsługi klienta. „Linie starają się wyróżnić na tle konkurencji, aby przyciągnąć klientów i podwajają liczbę produktów miękkich, ponieważ to szybsze rozwiązanie niż zaoferowanie nowej floty” — komentuje na łamach gazety Jonny Clark, konsultant marki linii lotniczych.

Jak podkreśla „Financial Times”, problemy z łańcuchami dostaw nękają branżę od czasu zakończenie pandemii Covid-19 i powrotu przewozów pasażerskich do poziomu sprzed lockdownu. Opóźnienia w dostawach ze strony takich producentów jak Boeing i Airbus doprowadziły do tego, że wiele samolotów zostało dostarczonych z wieloletnim opóźnieniem.

Dodatkowym problemem są poślizgi w procesie produkcji nowych foteli lotniczych. Linie Cathay Pacific z Hongkongu musiały mierzyć się opóźnieniami w montażu nowych foteli klasy biznes z przesuwanymi drzwiami, ale w tym tygodniu zaprezentowały zmodernizowaną kabinę wraz z pokładową galerią sztuki. Nowa pierwsza klasa przewoźnika ma zostać wprowadzona do eksploatacji dopiero w 2026 r. ze względu na poślizg w dostawach modelu Boeing 777X.

Źródło https://businessinsider.com.pl/biznes/linie-lotnicze-biora-na-celownik-zamoznych-klientow/201y2ck

Popularny