Szukaj
Close this search box.

Słynna włoska marka aut powraca na europejski rynek

Słynna włoska marka aut powraca na europejski rynek

Niektórzy uważali, że Lancia nie podźwignie się z trwającej dekadę hibernacji. Tymczasem należący do koncernu Stellantis brand właśnie szykuje się do nowego otwarcia.

Zobacz także: Najpopularniejszy samochód w USA trafia do sprzedaży w Polsce

Lancia planuje otworzyć ponad 70 salonów dealerskich poza Włochami w 2024 r. Nowe salony pojawią się w sześciu krajach: Francji, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii i Holandii. Wybór tych krajów podyktowany był trzema kryteriami: zamiłowaniem do produktów „Made in Italy”, znaczeniem sprzedaży online oraz wielkością segmentu premium B.

Jak wyjaśnia serwis Eska.pl, Lancia ma ambitne plany na najbliższą dekadę. Firma zamierza wprowadzić na rynek trzy nowe modele, jednego co dwa lata, począwszy od 2024 r.

Słynna włoska marka aut powraca na europejski rynek

Nowa tożsamość marki Lancia opiera się na czterech filarach: jakości, elektryfikacji, zrównoważonym rozwoju i innowacyjnym modelu sprzedaży. Jak tłumaczy serwis Eska.pl, nowe salony marki mają oferować klientom w pełni wciągające doświadczenie, zarówno online, jak i offline, z naciskiem na włoską elegancję.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo

Zgodnie z zapowiedziami koncernu Stellantis, pierwszym modelem, który ukaże się na rynku, będzie nowa Lancia Ypsilon – hatchback klasy premium segmentu B. Producent zapewnia, że nowy elektryczny Ypsilon ma zasięg do 403 km w cyklu mieszanym WLTP i może pokonać dystans 100 km na jednym ładowaniu, które trwa poniżej 10 minut.

Zobacz także: Jeździsz za szybko? Zapłacisz więcej. Nowoczesne samochody sprzedają dane o kierowcach do ubezpieczycieli

Nowa strategia marki zakłada, że od 2026 r. wszystkie nowe modele będą w pełni elektryczne, a od 2028 r. firma planuje sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych. To strategiczne podejście ma na celu zwiększenie zaangażowania marki w zrównoważony rozwój.

Lancia prezentuje również koncepcyjny, w pełni elektryczny samochód Pu+Ra HPE, który ma zasięg 700 km i czas ładowania niewiele ponad 10 minut. Jest to „manifest w zakresie designu, domowej atmosfery wnętrza, zrównoważonego rozwoju, elektryfikacji i prostej w użyciu technologii”, jak mówią przedstawiciele marki.

Źródło https://businessinsider.com.pl/technologie/motoryzacja/slynna-wloska-marka-aut-powraca-na-europejski-rynek/r6lmwgj

Popularny