Szukaj
Close this search box.

Spółka technologiczna pozyskuje 200 mln dol. finansowania i zapowiada rekrutacje w Polsce

Spółka technologiczna pozyskuje 200 mln dol. finansowania i zapowiada rekrutacje w Polsce

Creatia to działający globalnie dostawca rozwiązań technologicznych, specjalizujący się w segmencie automatyzacji przepływów pracy i środowiskach CRM. Z technologii Creatio korzystają firmy ze 100 krajów, a każdego dnia, jak twierdzi spółka, na jej platformie obsługiwane są miliony różnych zadań.

Obecnie firma pozyskała 200 mln dol. i osiągnęła wycenę 1,2 mld dol. Chce stać się globalnym liderem na rynku no-code dla przedsiębiorstw i planuje rozwój także w Polsce.

Finanse na dalszy rozwój

Sapphire Ventures to fundusz, jaki prowadził rundę inwestycyjną dla Creatio, i który ma już w portfolio takie spółki jak Alfresco, Box czy DocuSign. W ostatnich miesiącach Creatio stawia na dalszy rozwój produktów, integrując m.in. sztuczną inteligencję w swoich rozwiązaniach, a także chce umacniać pozycje na innych rynkach.

Jak podaje spółka, w ostatnich latach co roku udaje jej się odnotowywać wzrost przychodów na poziomie 50 proc. Przekonuje, że zapewnia bardzo wysoką wartość, bo znacząco skraca czas realizacji wdrożeń i momentu, od jakiego klienci zaczynają czerpać korzyści z jej rozwiązań (tzw. parametr time-to-value).

— Wraz z partnerami Creatio realizuje misję dostarczania swoim klientom bezprecedensowej wartości time-to-value, łącząc rozwiązania no-code ze sztuczną inteligencją — mówi Katherine Kostereva, dyr. generalna w Creatio. — Nowa inwestycja pozwoli nam dalej rewolucjonizować tradycyjne podejście do tworzenia oprogramowania dla przedsiębiorstw. W ten sposób pomagamy naszym klientom przyspieszyć czas potrzebny na rozwój produktu i uczynić z technologii źródło przewagi konkurencyjnej w ich działalności — dodaje.

Rajeev Dham, dyrektor zarządzający w Sapphire Ventures, podkreśla z kolei, że Creatio to platforma zbudowana na unikatowej architekturze wspieranej przez AI. — Pozwala na wyjątkową elastyczność i różne scenariusze użytku. Umożliwia to klientom korporacyjnym szybkie tworzenie, wdrażanie i personalizowanie aplikacji dla zastosowań w środowiskach CRM, zarządzania zgłoszeniami i automatyzacji przepływów pracy — mówi.

Creatio jest również firmą nagradzaną przez niezależnych ekspertów. Analitycy z Gartnera i Forrestera regularnie wyróżniają jej platformę no-code w globalnych zestawieniach najlepszych usługodawców. Ostatnio uzyskała tytuł lidera w raporcie „The Forrester Wave: Low-Code Platforms for Citizen Developers”. Do klientów Creatio należą takie firmy jak Colgate, MetLife, BRD Bank czy Saudi Telecom Company.

Środki na rozwój i pracowników

Firma zapowiada znaczące zwiększenie funduszy na badania i rozwój, zwłaszcza jeśli chodzi o AI i swoje narzędzie Copilot. Creatio chce zapewnić klientom jeszcze szybsze i dokładniejsze automatyzowanie wielu zadań. W tym celu planuje rozszerzenie swojej bazy gotowych do użycia komponentów i szablonów, dostosowanych do różnych branż i sektorów, m.in. usług finansowych, ubezpieczeń, produkcji i dystrybucji.

Oprócz tego ruszą rekrutacje w sektorze IT. Creatio zapowiada, że będzie szukało pracowników do działów technologicznych, R&D, ale też wsparcia klientów, marketingu i sprzedaży. Spółka planuje szybki rozwój w kilku regionach Europy, z naciskiem na kraje takie jak Polska, Niemcy i Wielka Brytania.

W ostatnich miesiącach często czytamy o kolejnych zwolnieniach, zwłaszcza w sektorze IT. Zapytaliśmy Creatio o szczegóły w kontekście zatrudniania w Polsce. Czekamy na komentarz i zaktualizujemy artykuł, gdy go otrzymamy.

Autor: Grzegorz Kubera, dziennikarz Business Insider Polska

Źródło https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/spolka-technologiczna-pozyskuje-200-mln-dol-finansowania-i-zapowiada-rekrutacje-w/mrcj2c1

Popularny