Szukaj
Close this search box.

Sześć mądrych książek i jeden dobry serial o tworzeniu gier

Czy grając w gry możesz się nauczyć je tworzyć? Wchodząc do game devu na pewno trzeba znać przynajmniej najważniejsze tytuły, logikę gier z poszczególnych kategorii, ale nie oszukujmy się… granie ma tyle wspólnego z tworzeniem gier, co jazda samochodem z projektowaniem aut.

Znacznie więcej można się o całym procesie dowiedzieć, korzystając z tak “archaicznego wynalazku”, jakim są książki. W zależności od tego, jakich informacji szukasz, znajdziesz w nich zarówno omówienie metodologii tworzenia gier, opis technologii, ale także historię game devu i wiele ciekawostek, dzięki którym jeszcze bardziej możesz się wciągnąć w temat.

„Tak wiele problemów kulturowych sprowadza się do braku zrozumienia specyfiki rozwoju i tworzenia gier” – czytamy w opisie do jednej z takich publikacji pt. „Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry”. Więcej o tej i innych książkach poniżej, gdzie trochę miejsca znalazło się także dla filmu. Produkcje filmowe mogą być bowiem równie inspirujące dla wszystkich, którzy interesują się grami i myślą o tym, żeby zacząć je tworzyć samemu.

1. Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry

Sześć mądrych książek i jeden dobry serial o tworzeniu gier

Autor: Schreier Jason

Jak powstają tak znane gry, jak Wiedźmin, Dragon Age, Stardew Valley, Destiny, Diablo? Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem. To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić.

2. Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie

Autor: Harris Blake J.

Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo. W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske – człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął. Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią. Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów.

Sześć mądrych książek i jeden dobry serial o tworzeniu gier

Popularny