Szukaj
Close this search box.

Szwedzka sieć restauracji planuje międzynarodową ekspansję. Zacznie od Polski

Szwedzka sieć restauracji planuje międzynarodową ekspansję. Zacznie od Polski

Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla branży gastronomicznej, na co zwracają uwagę też zagraniczne firmy. W lipcu br. otwarto w naszym kraju pierwsze lokale amerykańskiej sieci Popeyes należącej do spółki Rex Concepts.

Nowe knajpy i niemiecki dyskont. To będą największe debiuty 2023 r. w Polsce

Teraz jako kierunek ekspansji międzynarodowej nasz kraj obrał Lars Callebro, prezes i właściciel sieci Taco Bar. Jest to sieć działająca w modelu franczyzy, założona w Szwecji w 1983 r., ale Callebro wierzy, że sprawdzi się poza rodzimym rynkiem. Jako pierwszy kierunek rozwoju wybrał Polskę, bo jak tłumaczy „Polacy są otwarci na nowości, a wielkość rynku jest odpowiednia. Nie chcemy przegapić szansy, jaką nam daje. Będziemy stąd kontynuować rozwój za granicą, ale nie musimy się spieszyć” — podaje „Puls Biznesu”.

Taco Bar to jedna z największych sieci gastronomicznych w Szwecji

Taco Bar jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej dochodowych firm działających w branży gastronomicznej na obszarze Szwecji. Jak podaje „Puls Biznesu”, ma ona około 50 lokali, a w 2022 r. wypracowała 26 mln euro przychodów (116 mln zł). Rocznie obsługuje 2 mln gości i współpracuje z 35 franczyzobiorcami. Callebro podkreślał w rozmowie z „Pulsem Biznesu” że przez ostatnie 15 lat, nie licząc okresu pandemii, otwierali około 3-7 nowych restauracji rocznie, i planują utrzymać podobne, a może nawet wyższe tempo w Polsce.

Polska sieć chce podbić zagranicę. W planach m.in. USA i Dubaj

Szef spółki podkreśla w rozmowie z „Pulsem Biznesu”, że nie potrzebuje inwestorów, a skupia się na szukaniu franczyzobiorców. Oferuje gotowy model biznesowy i własne importowane produkty, takie jak guacamole, nachosy i tortille. Jeśli chodzi o koszty dla franczyzobiorcy, to Callebro tłumaczy, że wynoszą one „5 proc. prowizji od sprzedaży netto opłaty licencyjnej i 2 proc. marketingowej”, jak podaje „Puls Biznesu”. Sieć chce otwierać swoje lokale w dużych miastach, szuka lokalizacji przy ulicy z miejscem na ogródek.

Źródło: pulsbiznesu.pl

Źródło https://businessinsider.com.pl/biznes/szwedzka-siec-restauracji-chce-podbic-polski-rynek/xsg83w6

Popularny