Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla branży gastronomicznej, na co zwracają uwagę też zagraniczne firmy. W lipcu br. otwarto w naszym kraju pierwsze lokale amerykańskiej sieci Popeyes należącej do spółki Rex Concepts.
Nowe knajpy i niemiecki dyskont. To będą największe debiuty 2023 r. w Polsce
Teraz jako kierunek ekspansji międzynarodowej nasz kraj obrał Lars Callebro, prezes i właściciel sieci Taco Bar. Jest to sieć działająca w modelu franczyzy, założona w Szwecji w 1983 r., ale Callebro wierzy, że sprawdzi się poza rodzimym rynkiem. Jako pierwszy kierunek rozwoju wybrał Polskę, bo jak tłumaczy „Polacy są otwarci na nowości, a wielkość rynku jest odpowiednia. Nie chcemy przegapić szansy, jaką nam daje. Będziemy stąd kontynuować rozwój za granicą, ale nie musimy się spieszyć” — podaje „Puls Biznesu”.
Table of Contents
ToggleTaco Bar to jedna z największych sieci gastronomicznych w Szwecji
Taco Bar jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej dochodowych firm działających w branży gastronomicznej na obszarze Szwecji. Jak podaje „Puls Biznesu”, ma ona około 50 lokali, a w 2022 r. wypracowała 26 mln euro przychodów (116 mln zł). Rocznie obsługuje 2 mln gości i współpracuje z 35 franczyzobiorcami. Callebro podkreślał w rozmowie z „Pulsem Biznesu” że przez ostatnie 15 lat, nie licząc okresu pandemii, otwierali około 3-7 nowych restauracji rocznie, i planują utrzymać podobne, a może nawet wyższe tempo w Polsce.
Czytaj także w BUSINESS INSIDER
Polska sieć chce podbić zagranicę. W planach m.in. USA i Dubaj
Szef spółki podkreśla w rozmowie z „Pulsem Biznesu”, że nie potrzebuje inwestorów, a skupia się na szukaniu franczyzobiorców. Oferuje gotowy model biznesowy i własne importowane produkty, takie jak guacamole, nachosy i tortille. Jeśli chodzi o koszty dla franczyzobiorcy, to Callebro tłumaczy, że wynoszą one „5 proc. prowizji od sprzedaży netto opłaty licencyjnej i 2 proc. marketingowej”, jak podaje „Puls Biznesu”. Sieć chce otwierać swoje lokale w dużych miastach, szuka lokalizacji przy ulicy z miejscem na ogródek.
Źródło: pulsbiznesu.pl