Pod koniec marca PKO Bank Polski poinformował o długo wyczekiwanych zmianach kadrowych. Ogłoszono, że stery banku przejmuje były prezes Banku Pocztowego, który był też przez lata związany z mBankiem.
Szymon Midera, bo o nim mowa, z dniem 26 marca 2024 r. wszedł w skład zarządu PKO BP na stanowisko wiceprezesa. Jednocześnie rada nadzorcza zdecydowała, że będzie prezesem pod warunkiem wyrażenia zgody przez Komisję Nadzoru Finansowego. Ta zielone światło dała po piątkowym posiedzeniu.
„Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Szymona Midery na stanowisko Prezesa Zarządu Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego SA” — czytamy w komunikacie KNF.
Oprócz Szymona Midery komisja wyraziła zgodę także dla:
- Michała Kordeczki na objęcie stanowiska prezesa Ludowego Banku Spółdzielczego w Strzałkowie
- Anny Nowakowskiej na objęcie stanowiska prezesa Banku Spółdzielczego w Raszynie
- Artura Skrobka na objęcie stanowiska prezesa Banku Spółdzielczego Ziemi Szczecińskiej
Table of Contents
ToggleCzytaj także w BUSINESS INSIDER
Nowy prezes PKO BP. Kim jest Szymon Midera?
„Doświadczony zarządzający, z silnymi kompetencjami na stanowiskach kierowniczych w bankach oraz innych instytucjach finansowych. Skuteczny menedżer w spółkach Skarbu Państwa oraz prywatnych, z udokumentowanymi sukcesami” — tak o Szymonie Miderze pisze PKO BP.
Zobacz także: Największy bank w Polsce wyśrubował rekord. 5,5 mld zł w jeden rok
Od 2016 r. jest założycielem, współwłaścicielem i prezesem Shumee SA (platforma commerce). Szymon Midera to ekspert z obszaru bankowości, e-commerce oraz inkubacji i akceleracji start-upów. Prywatnie „biegacz długodystansowy, pasjonat muzyki i szczęśliwy tata czterech córek”.
Przez osiem lat, do czerwca 2016 r. pełnił funkcję prezesa i wiceprezesa Banku Pocztowego. Wcześniej przez 7 lat związany był z mBankiem.
Jest absolwentem międzynarodowych stosunków gospodarczych i politycznych Uniwersytetu Łódzkiego i Advanced Management Programme w INSEAD w Fontainebleau. Ukończył również Executive MBA Program na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zorganizowany przy współpracy z Towson University oraz Robert H. Smith School of Business.
Nowy prezes PKO BP i jego plany
— Mój cel numer jeden to wzrost udziałów rynkowych — zapowiedział krótko po wyborze do zarządu PKO BP Szymon Midera w rozmowie z „Pulsem Biznesu”. — W perspektywie dwu-trzyletniej w kredytach i depozytach dla osób fizycznych powinniśmy przesunąć się wyżej. W teorii lider rynku powinien mieć przynajmniej 20-25 proc. udziałów. Nie możemy tracić udziałów w rynku, a w wielu segmentach niestety działo się to od lat. W niektórych obszarach konkurencja rośnie po prostu szybciej — wskazał.
Dodał, że „wskaźnik pozyskiwania klientów pokazuje pewien problem PKO BP, jakim jest myślenie o kliencie. On musi być absolutnie na pierwszym miejscu. Brakuje myślenia i działania totalnie klientocentrycznego, co zdarza się rynkowym liderom. Od klienta wszystko się zaczyna i to nie jest slogan”.
Szymon Midera powiedział, że bank chce zmienić strukturę klientów. — Osiągamy bardzo dobre wyniki w grupie wiekowej do 24 lat, a odstajemy od rynku w segmencie 25-50 lat. Jesteśmy niedoważeni, zwłaszcza jeśli chodzi o młodych wielkomiejskich klientów. Bardzo dużo do zrobienia jest w obszarze cyfryzacji. Na ogólnym poziomie wygląda to dobrze — nasi klienci korzystają z aplikacji częściej niż średnia rynkowa, ale dane o aktywności mobilnej, akwizycji i sprzedaży poprzez apkę odstają od rynku. Musimy agresywnie zastosować procesy cyfrowe w sprzedaży i akwizycji klientów — stwierdził.