Polscy touroperatorzy obserwują znaczny wzrost na rynku wycieczek zagranicznych. Po ubiegłorocznym skoku o 34 proc. rynek rośnie teraz o ponad 20 proc. — pisze „Puls Biznesu”.
Szacuje, że nawet 5 mln Polaków wybierze się na wakacje samolotem z biurami podróży w tym roku, w porównaniu do 4,1 mln w 2023 r.
Rainbow, jeden z czołowych polskich touroperatorów poinformował, że do 5 lipca sprzedał wycieczki dla 472,3 tys. osób, co oznacza wzrost o 22,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Cały 2023 r. przyniósł firmie 3,3 mld zł sprzedaży i 172,8 mln zł zysku netto.
Zobacz także: Polacy już nie lubią jeździć na wakacje do tego kraju. „Wyraźny odwrót”
Czytaj także w BUSINESS INSIDER
Powyżej oczekiwań jest też sprzedaż w Itace. W 2023 r. osiągnęła 3,8 mld zł przychodów i 73,7 mln zł zysku netto. W tym roku spodziewa się 1,5 mln klientów i 5,5 mld zł obrotu.
Analiza Instytutu Turystyki TravelData, przytaczana przez „PB” pokazuje, że w ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek na drugi tydzień sierpnia spadła o 19 zł, podczas gdy tydzień wcześniej skoczyła o 103 zł. Mimo tego średnia cena była o 72 zł wyższa niż rok temu. Ceny paliw i kursy walut nadal są korzystne dla touroperatorów.